Πέμπτη 25 Απριλίου 2013

Ολυμπία οδός, οδικά έργα και...ανάπτυξη

Thursday, April 25, 2013

Διαβάζουμε για το "ξεπάγωμα" των δημοσίων έργων σε ότι αφορά τους αυτοκινητόδρομους ένα σωρό διθυραμβικά άρθρα και σχόλια.

Προσπερνούμε το αν χρειάζεται να δωθούν όλα αυτά τα λεφτά σε ντόπιους και ξένους μεγαλοεργολάβους για να φτιάχνουν όλοι αυτοί οι δρόμοι και να εισπράττουν μετά διόδια ακόμα και από μισοτελειωμένους δρόμους, αντί να επενδυθούν αυτά τα χρήματα πχ σε βιομηχανική ανάπτυξη, εκπαίδευση, κτλ ώστε να υπάρχουν εμπορεύματα για να μεταφέρονται στους δρόμους.
Πάμε λοιπόν να δούμε με τι όρους γίνεται αυτή η περιβόητη "επανεκκίνηση" όλων αυτών των οδικών έργων - ξεκινάμε με ένα απόσπασμα από άρθρο της "Ελευθεροτυπίας", που αφήνει τις πρώτες "αιχμές" σχετικά με το θέμα:

Σήμερα η παράσταση «Ολυμπία Οδός»
Με εργολαβικές προκαταβολές από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, χωρίς οριστική συμφωνία που να εγγυάται τα συμφέροντα του Δημοσίου και να αναγνωρίζει τις ευθύνες των εργολάβων τόσο για το διετές «πάγωμα» όσο και για την ολοκλήρωση των έργων, χωρίς νέες εμπλοκές και εκπλήξεις, η κυβέρνηση αρχίζει από σήμερα την παράσταση επανεκκίνησης της κατασκευής των μεγάλων οδικών αξόνων από την Ολυμπία Οδό.
Συνεχίζουμε με ένα άρθρο-ανακοίνωση από το Σωματείο εργαζομένων στην Ολυμπία Οδό «Η ΓΑΛΑΡΙΑ», που περιγράφει πολύ γλαφυρά την κατάσταση για το συγκεκριμένο αυτό έργο:

Αλήθεια βρε ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ποια Ολυμπία Οδός; Στήνουν σκηνικό δήθεν επανεκκίνησης του έργου!
Καταγγέλει ο Τσελεπής Θεόδωρος, πρώην πρόεδρος Σωματείου εργαζομένων στην Ολυμπία Οδό «Η ΓΑΛΑΡΙΑ»
Στην φιέστα που θα παρουσιαστεί ως επανεκκίνηση της Ολυμπίας Οδού μεταφέρονται εργάτες του «ΑΚΤΩΡ» από εργοτάξια του αυτοκινητόδρομου «ΜΟΡΕΑΣ», ντύνονται με γιλέκα της «Ολυμπίας Οδού» βαφτίζονται εργαζόμενοι της «Ολυμπίας Οδού» και θα παριστάνουν πως εργάζονται.
Μεταφέρονται φορτηγά της εταιρίας «ΣΒΩΛΟΣ» από το λιμάνι της Πάτρας, βαφτίζονται φορτηγά της «Ολυμπίας Οδού» και θα κάνουν πως εργάζονται...
Αν ο Μπεν Άφλεκ γνώριζε τον Σαμαρά θα μπορούσε να σκηνοθετήσει μια νέα επιχείρηση ΑΡΓΟ και να διεκδικήσει εκ νέου το Oscar σκηνοθεσίας αυτή τη φορά για το 2013. Οι χιλιάδες απολυμένοι της Ολυμπίας Οδού πιθανόν να μην την έβλεπαν ποτέ γιατί ακόμα και τα 7 ευρώ για διασκέδαση είναι περιττά έξοδα όταν δεν έχεις να αγοράσεις τα απαραίτητα.
Την Πέμπτη 25 Απριλίου Ο πρωθυπουργός Α. Σαμαράς, ο Β. Βενιζέλος και ο Ν. Τσούκαλης θα επιθεωρήσουν τα έργα της Ολυμπίας Οδού που επαναξεκινούν.
Αλήθεια βρε ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ποια Ολυμπία Οδός? Δεν υφίσταται καμία Ολυμπία οδός κανένα έργο.
Δεν υπάρχει σύμβαση σε ισχύ. Υπάρχει μόνο διακοπή εργασιών και τίποτε άλλο.
Εδώ και μερικές βδομάδες στήνεται το σκηνικό της επιχείρησης εξαπάτησης χιλιάδων ανέργων και των οικογενειών τους. Τι συμβαίνει όμως πραγματικά?
Στην φιέστα που θα παρουσιαστεί ως επανεκκίνηση της Ολυμπίας Οδού μεταφέρονται εργάτες του «ΑΚΤΩΡ» από εργοτάξια του αυτοκινητόδρομου «ΜΟΡΕΑΣ», ντύνονται με γιλέκα της «Ολυμπίας Οδού» βαφτίζονται εργαζόμενοι της «Ολυμπίας Οδού» και θα παριστάνουν πως εργάζονται.
Μεταφέρονται φορτηγά της εταιρίας «ΣΒΩΛΟΣ» από το λιμάνι της Πάτρας, βαφτίζονται φορτηγά της «Ολυμπίας Οδού» και θα κάνουν πως εργάζονται.
Μεταφέρονται χωματουργικά μηχανήματα δίχως άδειες, ασφάλειες και πινακίδες βαφτίζονται μηχανήματα της «Ολυμπίας Οδού» και θα κάνουν πως εργάζονται.
«Προσλαμβάνονται» πρώην εργαζόμενοι της «Ολυμπίας Οδού» που γνωρίζουν τα μέρη ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ για όσο θα διαρκέσει η φιέστα με την υπόσχεση πως θα προτιμηθούν όταν ξανά ξεκινήσει η «Ολυμπία Οδός»
Μεταφέρθηκαν 4 τουλάχιστον ημιφορτηγά 4Χ4 κίτρινου χρώματος του αυτοκινητόδρομου «ΜΟΡΕΑΣ» και με πρόχειρο ταμπελάκι «Ολυμπία Οδός» θα κάνουν πως εργάζονται στα εργοτάξια της «Ολυμπία Οδός».
Όλοι αυτοί όταν τελειώσει το σόου Χατζηδάκη-Σαμαρά-Βενιζέλου-Δημάρ θα επιστρέψουν στην κυριολεξία από κει που ήρθαν.
Ας απαντήσει κάποιος. Γιατί δεν μπορεί κανείς να προσλάβει κανένα εργαζόμενο στην Ολυμπία Οδό? Μήπως γιατί δεν υφίσταται έργο? Γιατί μαζεύουν χιλιάδες βιογραφικά σε σύμβαση παραχώρησης που δεν υφίσταται εξαπατώντας χιλιάδες οικογένειες που ζουν δίχως το παραμικρό έσοδο? Γιατί όλη αυτή η φιέστα? Για να παρουσιαστεί ως αξιόπιστος ο υπουργός? Για να δοθεί το αίσθημα της ανασυγκρότησης και της ανάπτυξης? Γιατί παρουσιάζουν ως συμφωνία για επανεκκίνηση κάτι που δεν υφίσταται αφού δεν υπάρχει συμφωνία για χρηματοδότηση από τις τράπεζες? Γιατί μιλάνε για επανεκκίνηση όταν ακόμα οι ίδιες οι εταιρίες δεν τα έχουν βρει μεταξύ τους για ξαναμοίρασμα του έργου που μίκρυνε μέχρι την Πάτρα? Γιατί ετοιμάζονται να περάσουν τη νέα σύμβαση παραχώρησης μέσα στο καλοκαίρι?
Μία συμβουλή μόνο. Μην κάνει το λάθος και ζητήσει ο Σαμαράς την άδεια κατεδάφισης της γέφυρας του Μεγανίτη γιατί ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.
Αυτά τα λίγα για το σόου Χατζηδάκη-Σαμαρά-Βενιζέλου-Δημάρ και έπεται και συνέχεια…
Τσελεπής Θεόδωρος
Άνεργος ηλεκτροσυγκολλητής
πρώην πρόεδρος Σωματείου εργαζομένων στην Ολυμπία Οδό «Η ΓΑΛΑΡΙΑ»
Και ολοκληρώνουμε με ένα άρθρο από το "Δρόμο της Αριστεράς" σχετικά με το πως πριμοδοτούν τους μεγαλοεργολάβους των οδικών έργων:

Χαρίζουν 1,2 δισ. ευρώ στους εργολάβους των αυτοκινητόδρομων
Η κυβέρνηση και τα παπαγαλάκια της πανηγυρίζουν για την επανεκκίνηση των αυτοκινητόδρομων, επιχειρώντας να την εντάξουν στην εικονική πραγματικότητα της… επερχόμενης ανάκαμψης που διαφημίζει ο πρωθυπουργός. Επιμελώς, όμως, κρύβουν το γεγονός ότι εις βάρος του δημόσιου συμφέροντος πριμοδοτούν τους διαπλεκόμενους μεγαλοεργολάβους με 1,2 δισ. ευρώ. 
Στον αναλυτικό πίνακα που παραθέτουμε παρουσιάζουμε τα πραγματικά στοιχεία σε σχέση με τους «υπό επανεκκίνηση» αυτοκινητόδρομους, τα οποία μιλούν από μόνα τους και αποκαλύπτουν τη διαχρονική σχέση κυβερνήσεων – μεγαλοεργολάβων.
[...]
Επί του συγκεκριμένου, λοιπόν, στον πίνακα δίνουμε ανά Σ.Π. και συγκεντρωτικά τα παρακάτω στοιχεία:
• Το ποσό του κατασκευασμένου έργου (γραμμές 1 και 10).
• Την εκτίμηση για το κόστος «λειτουργίας και συντήρησης» (γραμμή 11), κόστος για το οποίο το υπουργείο Ανάπτυξης δεν παρέχει στοιχεία, ενδεχομένως για να μην μπορούν να καταλήξουν σε συμπέρασμα οι υπολογισμοί. Πάντως, αυτό το μέγεθος μπορεί με καλή προσέγγιση να υπολογιστεί από τα στοιχεία που δίνουν οι ίδιοι οι Παραχωρησιούχοι για τον εξοπλισμό και το προσωπικό που απασχολούν, καθώς και από στοιχεία των ισολογισμών.
• Τα χρήματα που έχει εισπράξει ο Παραχωρησιούχος από το Δημόσιο και τα διόδια (γραμμές 2,4,5 και 12).
• Τη σύγκριση της δαπάνης του Παραχωρησιούχου με τα χρήματα που έχει εισπράξει από Δημόσιο και διόδια (γραμμή 13) και ακριβώς εδώ βρίσκεται ένα πρώτο κραυγαλέο εύρημα: Ο Παραχωρησιούχος έχει εισπράξει περισσότερα χρήματα από τις δαπάνες του, σε πλήρη αντίθεση με τις διακηρύξεις ότι θα χρηματοδοτήσει τα έργα.
• Τη χρηματοδότηση που όφειλαν οι Παραχωρησιούχοι να βάλουν στα έργα με βάση τις Σ.Π. (γραμμές 7,14) υπολογιζόμενη μάλιστα με τρόπο ευνοϊκό γι’ αυτούς, αλλά εν γένει εύλογο, δηλαδή με βάση το κατασκευασμένο έργο. Εάν εφαρμοζόταν ακριβώς η Σ.Π. τότε π.χ. στην Ιονία Οδό μόνο η «δεσμευτική επένδυση» θα ήταν 81 εκατ. ευρώ (αντί για 58 που γράφουμε) και θα όφειλε να προστεθεί επιπλέον ή ακόμη μεγαλύτερη τραπεζική χρηματοδότηση.
• Τις εγκεκριμένες με βάση τη ρύθμιση Χατζηδάκη απαιτήσεις των εργολάβων (γραμμές 8 και 15), οι οποίες όμως –και κάτι δείχνει αυτό- δεν αναγνωρίζονται ως επιλέξιμη δαπάνη για χρηματοδότηση από την Ε.Ε. και άρα βαρύνουν εξ ολοκλήρου τον Κρατικό Προϋπολογισμό, δηλαδή, κάθε πολίτη.
• Το συνολικό «δώρο» στους εργολάβους (γραμμή 16).
Για κάθε σκεπτόμενο πολίτη τα συμπεράσματα είναι μάλλον εύγλωττα και η στάση ευθύνης που οφείλει να ακολουθήσει η Αριστερά προφανής. 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

.feed-links {display: none;}