Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ROSCO: Hρθαν και οι Γάλλοι, αναμένονται και οι Γερμανοί


22/4/2013
http://www.efsyn.gr
 
Φορείς ξένων κρατών δείχνουν ενδιαφέρον για υποδομές της χώρας μας που κυριολεκτικά ξεπουλιούνται

Της Χαράς Τζαναβάρα

Με τον Γάλλο υπουργό Μεταφορών έκλεισε η… παρέλαση των «μνηστήρων» για τους σιδηρόδρομους και άλλα κομμάτια της δημόσιας περιουσίας. Είχαν προηγηθεί οι Κινέζοι και οι Ρώσοι, ενώ οι Γερμανοί, που θεωρούνται βασικοί παίκτες, δεν έχουν ακόμα κάνει την εμφάνισή τους. Το κοινό μήνυμα είναι ότι φορείς που ανήκουν σε ξένα κράτη ενδιαφέρονται για την… ιδιωτικοποίηση υποδομών στη χώρα μας, τα οποία κυριολεκτικά ξεπουλιούνται.

Ο Φρ. Κιβιγέ, μετά τη συνάντησή του με τον Κωστή Χατζηδάκη, δήλωσε δημόσια το ενδιαφέρον της SNCF -της εταιρείας των γαλλικών σιδηρόδρομων που ανήκει στο Δημόσιο- να πάρει μέρος στην κούρσα ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της Vinci -της γαλλικών συμφερόντων μεγαλύτερης κατασκευαστικής εταιρείας στον κόσμο που συμμετέχει στην κατασκευή δύο αυτοκινητόδρομων (Κόρινθος-Πάτρα και Μαλιακός-Κλειδί)- για το «Ελ. Βενιζέλος» και τα περιφερειακά αεροδρόμια. Στο περιθώριο της συνάντησης των δύο υπουργών έγινε ακόμη γνωστό ότι η επίσης γαλλική εταιρεία Alstom θα πάρει μέρος στον διαγωνισμό για τη ROSCO, τη νέα εταιρεία που θα αναλάβει τη επισκευαστική βάση του ΟΣΕ. Είναι το πρώτο βήμα, καθώς ήδη ακούγεται ότι θα ακολουθήσουν οι επισκευαστικές βάσεις του μετρό, του Ηλεκτρικού και του τραμ.

Για το πακέτο του σιδηρόδρομου έχει επιδείξει, ανεπίσημα έως τώρα, ενδιαφέρον και η Siemens. Προς το παρόν λάμπει διά της… απουσίας της, ακολουθώντας την ίδια τακτική που έχει επιλέξει στη γειτονική Βουλγαρία, όπου το σιδηροδρομικό δίκτυο βγήκε προς πώληση έναντι 500 εκατ. ευρώ και ήδη η τιμή έχει πέσει στα 200 εκατ. ευρώ, με τους Γερμανούς να πιέζουν για νέα μείωση!

Ο διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που πέρασε πριν από λίγες ημέρες στην αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ, αναμένεται να ανακοινωθεί μέσα στον Ιούνιο και ώς τότε προβλέπεται να γίνουν γνωστά περισσότερα στοιχεία για την «προίκα» που πάρει. Εχει ανακοινωθεί ότι θα της δοθούν ακίνητα ύψους 110 εκατ. ευρώ, αλλά δεν έχουν συγκεκριμενοποιηθεί. Αγνωστα παραμένουν τα έσοδα που αναμένει το Δημόσιο από την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας, η οποία από το δεύτερο εξάμηνο του 2012 παρουσιάζει κερδοφορία.

Οι εργαζόμενοι

Σήμερα στην τεχνική βάση του ΟΣΕ απασχολούνται περίπου 900 εργαζόμενοι. Με παρεμβάσεις τους στο πρόσφατο παρελθόν έχουν ακυρωθεί εργολαβίες προς ιδιώτες και έχουν αναλάβει τις επισκευαστικές εργασίες με πολύ μικρότερο κόστος, το οποίο κυμαίνεται από 50% έως και 1.000%. Από αυτούς υπολογίζεται ότι θα παραμείνουν στη ROSCO το πολύ 500 άτομα, ενώ 150-200 θα μεταφερθούν σε αντίστοιχες υπηρεσίες στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, Ηλεκτρικός και τραμ).

Η εταιρεία των γαλλικών σιδηρόδρομων είναι από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Διαθέτει ή διαχειρίζεται δίκτυο 32.000 χλμ., στη Γαλλία και σε άλλες 10 ευρωπαϊκές χώρες, ενώ έχει παρουσία με τη μορφή συμβούλου σε άλλες 100 χώρες στον κόσμο. Τελευταίο πρόγραμμα που ολοκλήρωσε είναι η ανάληψη της λειτουργίας του νέου σιδηροδρομικού κέντρου στο Τορίνο της Ιταλίας. Απασχολεί 250.000 εργαζομένους και εκτελεί σε καθημερινή βάση 14.000 δρομολόγια, μεταφέροντας 1,35 εκατ. επιβάτες και 1,5 εκατ. τόνους εμπορευμάτων την ημέρα. Το 2012 έκλεισε για την NSCF με κέρδη 33,8 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 3% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

.feed-links {display: none;}